lamp
닝겐 nin_gen
Previous Entry Share Next Entry
Фастів. Привокзалля.
Фастів, на мою думку, входить в п’ятірку найцікавіших населених пунктів Київської області, який має цілком відчутний туристичний потенціал, чи принаймні мав. Перш за все, що треба знати про Фастів так це те, що він є одним з найбільшим залізничних вузлів Правобережної України, який зв’язує Київ і Придніпров’я з Поділлям, Волинню та Західною Україною. Таким він став ще у 1870 році, коли тут пролягла залізниця Київ—Одеса. До того це було нічим не примітне містечко, яке хоч і мало в різні части то статус полкового (у складі козацької держави), то статус повітового центру (у складі Польщі), але якось нічим не вирізнялось, особливо якщо порівнювати з сусідньою Білою Церквою. Після будівництва залізниці Фастів починає активно розвиватись: споруджується вокзал, депо, будинки для залізничників, польська громада зводить великий костьол, який став окрасою міста.




Станція Фастів проходила була обов’язковим і пунктом слідування потягів з Києва на Житомир, Козятин (і далі на Вінницю і Жмеринку), Білу Церкву (і далі на Миронівку), тим паче що до початку ХХ ст. тут проходила єдина гілка, що з’єднувала Київ з правобережними містами. Тому нічого дивного, що в буремні роки революцій і війн за Фастів завжди точили запеклі бої. 1 грудня 1918 році у Фастові було підписано договір між делегаціями УНР і ЗУНР про об’єднання держав, яке більш відоме у вітчизняній історіографії під назвою Злука. У 1943 році бої між німецькими і радянськими військами призвели до руйнування старого вокзалу, на місці якого у 1952 році було збудовано новий величезний вокзал, який поступався за розмірами хіба що київському. На превеликий на жаль вокзал, який приваблював багатьох любителів залізниць та просто хорошої архітектури у 2010 році він був розібраний. Тому дійсно вартими уваги пам’ятками, що збереглися є неоґотичний костьол Воздвиження св. Хреста поч. ХХст. та дерев’яна Покровська церква XVIII ст. Але при детальному огляді міста можна знайти й інші цікавинки, які постараюсь показати в кількох частинах. Деякі фото датуються 2012 роком і зроблені влітку, а інші в березні 2015 року, тому їх легко розрізнити за наявністю зелені.

Дістатися Фастова з Києва можна двома способами: по-перше, залізницею: електрички та регіональні потяги зі станції Київ-Пасажирський ходять часто і це досить дешево, шлях займає близько півтори години. Є і маршрутні автобуси, які їдуть з автостанції біля Центрального вокзалу, але вони коштують дорожче.

При в’їзді до міста з півночі можна побачити великий меморіал «Курган Слави», присвячений воїнам загиблим під час Другої Світової війни.


Збудований у 1970 році над братською могилою.


Вирішено меморіал у вигляді стели в центрі кургану та скульптури солдата, що біжить.


Знаходиться Курган навпроти автобусної зупинки села Снігурівка.


Йдучи від меморіалу до станції Фастів по Київській вулиці, можна побачити гуртожитки залізничників.


та пам’ятний знак на честь загиблого у 1943 році молодого лейтенанта Олександра Лянгасова. Від нього повертаю на вулицю Героїв-прикордонників та виходжу на привокзальну площу.


З привокзальної площі можна потрапити по підземному переходу під коліями до залізничного вокзалу, що знаходиться на платформі острівного типу.


На превеликий жаль, старий вокзал, збудований у 1950-х роках було знесено. Детальніше про нього можна почитати тут чи тут. Я лише встиг побачити як його руйнують у 2010 році.





На його місці збудовано новий.


Колись будівля вокзалу займала весь цей простір, нині воно представляє з себе пустку.


Вокзал вирішено цілком у дусі нової архітектури: дешеві матеріали, дивні форми, незручне планування.


Пасажири просто не вміщаються в маленькій залі очікування і більшість сидить на ззовні.


Взагалі він виглядає як кіоск, наприклад такий же у Фастові:


Неподалік вокзалу знаходиться одна з пам’яток Фастова – вагон-музей Злуки УНР і ЗУНР. Я був кілька разів у Фастові і завжди він був зачинений, навіть у п’ятницю, коли за розкладом мав функціонувати.


Інформаційний стенд з меморіальною дошкою, що колись була на будівлі вокзалу.






Раніше на коліях біля вагону стояв і паротяг, але чомусь його прибрали.




Детальніше про музей-вагон і його експозицію можна почитати тут.

Неподалік вокзалу ховається українська греко-католицька церква.


В наступній частині оглянемо завод "Червоний Жовтень" та будинки на шляху до центру міста.

?

Log in

No account? Create an account